reklama

Oči by jedli, ale žalúdok už nevládze

• Oči by jedli - žalúdok už nechce. Spomenul som si na toto úslovie - príslovie či známu múdrosť starých mám (starých otcov nie?). •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

 Spomenul som si na to keď som si prečítal nový článok blogera - volá sa Miloš Sopoliga a v profile o sbe píše, že sa venuje rodine, vzdelávaniu, neštátnym službám zamestnanosti, sociálnym službám a Slobode a Solidarite. Nepoznám pána Sopoligu a v sociálnej sieti www.linkedin.com nie som - na to, aby som v nej bol, tak na to nemám dovod. Zatiaľ nie - v budúcnosti možno áno. Sociálnych sietí, domén, profilov pribúda - a s nimi aj riziká kadejakých hoaxov, falošných profilov, nickov, prenickovaných náhodných zhlukov číslic a ich kadejakých mutácií a mutantov. Napokon to všetko vyústilo aj do toho, že diskusie pod našimi článkami na webe SME blog sú moderované - čo sa stretáva s nepochopením, s kritikou a nedorozumeniami, o ktorých píše aj pán inžinier František Cudziš, ktorého osobne poznám a neraz som sa s ním stretol nielen v Liptovskom Mikuláši. Aj som mu "dištančne" mejlom i telefonicky radil "ako na to" v prípade vkladania hyperlinkových odkazov k jeho mnohým zaujímavým článkom, úvahám, fotoreportážnym glosám, spojeným s propagáciou jeho neuznávaných vynálezov, patentov. Vždy som si cenil - aj si stále cením to, že mi pán František zavolal, vidiac, že má od mňa zmeškaný hovor. Obrazne povedané - obaja sa cítime ako "osamelí vojaci v poli." Ja už nie som "VIP bloger" - on nie je ani v sekcii 'Vybrali SME.' Ja sa nesťažujem, pretože konečne takmer nikto ani niekto moje články nesleduje, nezdieľa v sieti Facebook, diskusie pod nimi v priemere počtu príspevkov sa blížia k pomaly "hlbokej, mínusovej nule," a asi nikto ich ani nemoderuje. Priznám sa - som rád tam kde som, aspoň mám takmer svätý pokoj (vravím to preto tak, aby som sa Bohu do okien nerúhal). Pán inžinier sa stále trápi s tým, čo mu - to je paradox - ukážkovo ide. Dôkaz nám podal vo svojom najnovšom článku Polopravda = lož, a lož má krátke nohy. "Pán inžinier - netrápte sa s polopravdami ani s klamstvami. Radšej píšte, blogujte o svojich záľubách, objavoch, o náhlivých prechádzkach mestom kde žijete a kde máte priateľov, známych aj užitočné, konštruktívne známosti, ľudí súcich na slovo aj ochotných počúvať Vás. To je moja obyčajná, priateľská rada, pán inžinier František Cudziš, 'voľnomyšlienkár.'"  
 Teraz sa vrátim k pánovi Sopoligovi. Napísal a zverejnil článok Som hluchoslepý, ktorý bol aj na titulke webu SME - ak sa nemýlim, tam som si ho všimol. Včera po polnoci - teda vlastne už dnes, keď píšem tieto riadky, opäť počúvajúc svoju obľúbenú hudbu z jedného z klasických hudoných nosičov, som k článku pána Sopoligu napísal podľa mňa obyčajný, slušný a zrozumiteľný komentár - posúďte sami / samé - aj Vy, pán Paculík, ktorý máte "pod palcom" takzvané moderovanie diskusií pod moderovanými, spoplatnenými, redizajnovanými a už ani neviem akými článkami a komentármi, textami, dokonca (asi) aj pod spravodajstvom v sekcii 'Šport:' https://sopoliga.blog.sme.sk/diskusie/5014325/som-hluchoslepy.html#postId=18379647. Nehnevajte a neurazte sa, pán Paculík, ale ja žiadne "nevhodné" príspevky nikomu nahlasovať nebudem, nemienim. Kadejaké podmienky, odporúčania, zaprisahávania sa a tak ďalej, Etc... - obaja dobre vieme ich genézu aj jej vyústenie. Do siedmych dní si môžem alebo nemusím predĺžiť predplatné online SME - o produkte MY Regióny - www.petitpress.sk/domovska-stranka/ - nevraviac.  •
 Kedysi, v časoch rozbiehajúcich sa prvých protipandemických vládnych nariadení, pokynov aj obmedzení, som začal písať blogový seriál - akoby týždenník - s názvom Dni minulé v mojom zrkadle. Hneď v tretej časti - nazvanej Dni minulé v mojom zrkadle (3.), som zverejnil túto fotku z webstránky jednej z liptovských reštaurácií:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
 • Chutné, sýte, vypečené liptovské droby s vegetariánskou prílohou. •
• Chutné, sýte, vypečené liptovské droby s vegetariánskou prílohou. • (zdroj: • © Zdroj: www.strachanovka.sk •)

Čítajúc článok pána Sopoligu a reagujúc naň, spomenul som si na dávnu čuchovú a hmartovú pamäť človeka, aj na to, čo píšem a parafrázujem v nadpise a v perexe tohto článku - v podstate kompilátu s uvedením zdrojov, linkov, odkazov. Diskusiu k tomuto (aj k iným mojim článkom na tomto webe - na webe SME blog) povoľujem, pretože už nie som "VIP bloger" a stále platný Kódex blogera (blogera ako takého, blogerku ako takú nevynímajúc), mi neumožňuje diskusiu neumožniť. Žiadať o výnimku z výnimek protipandemických nariadení a prísnych opatrení práve teraz, o trištvrte na päť ráno, vyše dve hodiny po nemám koho. Hlavného hygienika, pána Jána Mikasa - www.ruvzca.sk - "otravovať, obťažovať, budiť, vyrušovať..." nemôžem. Obzvlášť nie teraz, keď sa dozvedám, že Lyžiarske stredisko Jasná po takmer troch mesiacoch otvoria. 'Ešte šťastie, že sa už nelyžujem,' pomyslel som si s ľahkým úsmevom na perách - takým, akým sa zvykol usmievať náš všeobecne známy liptovsko(sväto)mikulášsky pedagóg a poet, Osamelý Bežec Do Nekonečna Iwan Laučík. 
 Ak si niekto - ktokoľvek - neželá, nechce, nepraje, aby som blogoval na tomto portáli, tak nech mi to normálne, obyčajne, slušne - stačí e-mailom - oznámi a dá na vedomie. Zadarmo a bez akýchkoľvek nárokov na zdanené honoráre môžem vo svojom voľnom čase, na úkor mojej a našej rodiny, priateľov, priateliek, kamarátov aj kamarátiek, blízkych i vzdialených príbuzných aj nepríbuzných, môžem písať aj vypisovať kde len chcem a čo chcem. Alebo nemusím písať vôbec - a budem sa venovať výcviku svojho nového Psíčka, na ktorého sa už všetci v okolí veľmi tešíme. Ja asi najviac ;-) To, o čom píšem, už dávno, v roku 2010, ak sa nemýlim, pochopila aj moja obľubená blogerka Nikol Venglovičová. Kde je teraz slečna Nikol z Liptovského Mikuláša? Ak ma zrak neklame a sluch mi slúži, tak asi, možno na nejakej párty v Londýne v Spojenom Kráľovstve Veľká Vritánia & Severné Írsko - teda v GB, v London City, niekde pod London Tower s inonickými strážcami - Kráľovskými Vtákmi Havran - The Raven zvanými - viď známy básnik a spisovateľ Edgar Allan Poe: The Raven (Havran). 
 • Nikol Venglovičová v duchu a v obraze BR-exit-u uvoľnenom Londýne je na kanáli YouTube. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Jedna z mojich obľúbených inštrumentálnych kompozícií od dávneho tria - súčasného dua Tudor Lodge z Veľkej Británie - dohrala (folkrocková skupina dosiahla vrchol svojej popularity na prelome 60. a 70. rokov XX. storočia). Je čas pripraviť sa na dnešný bežný, obyčajný, dištančný deň aj u nás, v takmer ľadovej Liptovskej kotline. 
  • Tudor Lodge ~ Madeline (04:05 minúty). 

 • Náhodne súvisiaci môj vlastný článok na webe SME blog:  •
• Prvý ročník fotografickej súťaže je tu! (SME blog) --- link. •
• Zdroje článku: •
• Súkromné zdroje a archívy autora textu --- link. •
• Krátke jazykové okienko na tému: Psík - Psíky / Psík - Pes --- link. •
• Upresnenie s ospravedlnením: •
• Pán František Cudziš ma v príjemnom, aj keď v obvykle dlhšom telefonáte upozornil, že nie je inžinier, ale že na tituly si nepotrpí. Pánovi Cudzišovi aj čitateľskej verejnosti sa aspoň takto, dodatočne ospravedlňujem. Kto je...? ~ František Cudziš --- link. 
• František Cudziš: Teória Kozmodriftu I Teória relativity pre každého --- link, odkaz, oficiálna webstránka pána Františka Cudziša. •
 

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu