reklama

Dať po papuli a nakopať

• Agresivita, vulgárne a neslušné správania sa, aj vyhrážania sa - s tým sa stretávam(e) neustále. Už aj keď ide o gastronómiu. •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (117)

• V článku Gastroslužby vraj krachujú, * ktorý som na webe SME blog zverejnil pred mesiacom - 14. októbra 2020, a ktorý si prečítalo vyše 2 880 čitateliek a čitateľov, som opísal niekoľko zlých prípadov z oblasti našich gastroslužieb, vrátane toho, ako majiteľ jednej pizzérie v Liptove víta hostí, prichádzajúcich do jeho reštaurácie. Nadávkami, aj zbesilými neslušnými arogantnými výkrikmi "Bo.a, di pi.e, nasaďte si rúška!" Nuž - krása.  •
 Nedávno sa mi stala takáto internetová príhoda: Majiteľ či prevádzkér jednej reštaurácie v jednom liptovskom meste zverejnil v sieti Facebook status s pozvaním do jeho reštaurácie. Okrem aktuálneho jedálneho lístka s denným menu (nič moc to nebolo, za tých 5,- až 6,- eur) k pozvaniu do statusu dal aj niekoľko celkom pekných fotografií naservírovaných jedál. Zaujalo ma to, preto som napísal komentár s otázkou: "Prosím Vás, na fotografiách sú jedlá, ktoré varíte, alebo sú to ilustračné fotografie, stiahnuté z internetu?" Odpoveďou mi boli prihlúple posmešky, aj urážky, to všetko lemované emotikonmi i giffmi - nuž, ako od osminkových infantilných elementov. Vyrehotal ma nielen majiteľ či prevádzkár reštaurácie, ale aj človek, robiaci reštaurácii promo - ktorého osobne poznám a pomáhal som mu s publikovním jeho prvých novinových článkov - lebo chcel ísť študovať žurnalistiku. V tej reštaurácii som nikdy nebol - a nikdy do nej, ani na jej terasu, nevstúpim. Čiže u nich neutratím ani eurocentík. Máme s mojou pani zo päť osvedčených, výborných reštaurácií, kde sa zákazníkom a zákazníčkam nevysmievajú. Napokon som napísal komentár, že do ich vývarovne ani sám, ani s rodinou, s priateľmi nikdy nevkročíme. Šéfovi reštiky je to ale jedno a jeho "pí ár manažér" do komentárov pustil už len príspevky velebiace podnik a jeho jedlá. 
 Jeden z príspevkov ma obzvlášť zaujal - sýtosťou "výživnej" agresivity a vyhrážaním sa. Vraj by som si za svoj komentár "zasluzil akurat tak po liptovsky dve tri po papuli a kopnut do riti." Tomu sa povie boj, snaha o každučkého zákazníka, každú zákazníčku! Úbohosť pod úrovňou primitivizmu - podporovaná "pí ár manažérom reštaurácie," priklincovaná potleskom jej majiteľa či prevádzkára. Ďakujem pekne za takú "reklamu." 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
• Z nenávistných komentárov v sieti Facebook. •
• Z nenávistných komentárov v sieti Facebook. • (zdroj: • Foto: © Martin Droppa •)

 Sociálne siete poskytujú anonymitu - aj keď to až taká pravda nie je - a každý či každá, kto si myslí, že keď sa skryje za nick, prezývku, za falošný profil aj fotku, tak "má vyhrané." Nemá. Aby ale bolo jasné - nejde len o mňa - urážky, nadávky, zosmiešňovania, dehonestovanie, výsmech a posmech, nenávisť, prejavy zla sa sypú aj na iné osoby. Stačí napísať niečo, čo "nepasuje" iným - a už sa to strhne, tá nenávisť, to zlo. Človek môže napísať čokoľvek a akokoľvek slušne - útokom sa nevyhne. V útočných príspevkoch, plných nenávisti a zla, sa zbabelé osoby neštítia vyťahovať údajné zdravotné problémy človeka, jeho pomery rodinné, majetkové, jeho dávne chyby, omyly... A ak už nič, tak vypíšu, že si zaslúžite iba opovrhnutie a po pysku - lebo nemáte čo iným písať, aby si, napríklad, opravili chyby v textoch, dokonca v ich nadpisoch - a vôbec: vôbec nemáte čo diskutovať, máte držať hubu. 
 Zlo a nenávisť sú ich mannou nebeskou, vodou živou, posmechy a výsmechy balzamom na ich duše, tvorené črevnými plynmi, napumpovanými do hrubého čreva prasaťa. 
 Dá sa proti tomu nejako úspešne brániť? Áno. Najlepšie je nevšímať si výlevy elementov - ešte lepšie je zabávať sa na nich, pretože vospolok ide o prejavy nekultúrnosti a primitívnosti. Netreba ani veriť, že sa elementy vo svojom správaní zmenia. Nie - sú to osoby, len sa hrajúce na milé tetušky a na milých deduškov, v skutočnosti sú to zlé, žlčovité atrapy. 
 Ešte sa vrátim k spomenutej reštaurácii: Naozaj ma zaujímali iba fotografie jedál. Nepýtal som sa, čo všetko varia, ponúkajú - aj v rámci rozvozu klientele. Nič som im neradil - že čo by mohli, čo by mali variť. Nič som od nich nechcel - len info o fotkách. 
 Aj keď diskusiu pod týmto článkom nemusím povoliť - nespravil som tak. Ale reagovať budem iba na výhradne slušné komentáre k téme článku a k problematike. 
• * Súvisiaci článok: Gastroslužby vraj krachujú (SME blog) --- link. •

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu