reklama

Eric nás rozospieva priamo doma

• Hudobný filmový dokument a koncertný záznam, o ktorom bude reč, mal na Slovensku kinopremiéru 30. marca 2018. •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 V čase slovenskej kinopremiéry v na konci marca 2108 film videlo len 1 023 divákov, diváčok - čo nie je veľa. Bohužiaľ. Ale netreba zúfať, treba sa naladiť 'bluespozitívne' a treba sa vybrať do kina - presnejšie do svojho domáceho kina v obývačke. V cykle Music & Film v našom známom Kine Lumière priamo do našich domácností prichádza

Eric Clapton: Live At The Royal Albert Hall

jedinečný záznam koncertu v dokumente plnom hviezd, rozprávajúcich o bluesmanovi s prezývkou 'Slowhand' - teda 'Pomalá ruka.' Vo filme účinkuje aj Roger Waters z geniálnej skupiny Pink Floyd, aj bluesman John Mayall, dokonca i Pattie Boyd - bývalá manželka Erica Claptona, ktorá inšpirovala dvoch svetoznámych gitaristov k napísaniu desiatich piesní a veľa iných hudobníkov, hudobníčok. A, samozrejme - Eric. 
• Projekcia bude v utorok 2. júna 2020 o 20:20 hodine v projekte Kino doma - link. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
• Plagát na koncert Eric Clapton: Live At The Royal Albert Hall. •
• Plagát na koncert Eric Clapton: Live At The Royal Albert Hall. • (zdroj: • Zdroj: www.ericclapton.com •)

 Skôr než prejdem k podrobnostiam o projekcii filmu, rád upozorním na jednu výbornú pieseň v podaní Erica Claptona a jeho priateľov. Volá sa Call Me The Breeze a napísal ju americký hlavne bluesrockový hudobník John Weldon 'J. J.' Cale (5. XII. 1938, Oklahoma City, USA - 26. VII. 2013, San Diego, Kalifornia, USA). V mojej veľmi obľúbenej piesni sa spieva aj toto: "volaj ma Vánkom / vaniem dolu cez cestu / teraz ma Vánkom nazývaj / vaniem dolu cestou / nikto ma nevlastní / nenesiem žiadnu tiaž / ja sa nemením / pred nikým sa neskrývam / a nikto sa neskryje predo mnou / volaj ma Vetrík / mám zelenú / fajn / mal by som ísť do Kalifornie / možno do Georgie / neviem / veď tak to má byť" 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Upútavka na film Eric Clapton: Life In 12 Bars (2:02 minúty).  •

 Na online stretnutie s fanúšičkami i fanúšikmi skvelej hudby sa teší Miro Ulman - dramaturg cyklu Music & Film v Kine Lumière. 
  • Eric Clapton: Life In 12 Bars •
Spojené kráľovstvo, 2017, 135 minút, MP12 - réžia Lili Fini Zanuck - v pôvodnom znení - po anglicky, zato s českými titulkami - vstupné 3,- eurá.
 Film možno sledovať len na Slovensku, nekupujte si vstupenky ak ste v zahraničí. 

 dôležité odkazy - linky 

• Projekt Kino doma --- link. •
• Vstupenky na film Eric Clapton: Life In 12 Bars --- link. •
• Kino Lumière už premieta! Informácie, program ---- link. •
• zdroje článku: •
• Tlačový servis Slovenského filmového ústavu a korešpondencia autora --- link. •

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu