reklama

Príbehy z pánskych toaliet

• V toaletnej mise zahučala voda a na kabínke sa otvorili dvere. Vyšiel z nich chlap, strčil si košeľu do nohavíc, pozapínal sa. •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (84)

 Z kabínky zavanul typický zápach po veľkej ľudskej potrebe. Teda nie po potrebe poznania, rozletu, vzdelania, kultúry, demokratickej diskusie a podobne. Veď viete. Chlap si dlaňou prešiel po vlasoch, akosi si ich uhladil, a obišiel ma. Stál som pri jednom zo štvorice umývadiel a umýval som si ruky tekutým mydlom a teplou vodou. Chlap vyšiel z pánskej toalety, vstúpil do priestoru dobrej reštaurácie, opäť sa usadil k jedlu - a jedol. 

Obrázok blogu
(zdroj: • Ilustračné foto: Martin Droppa •)

 Všímam si to, pretože neraz moje kroky smerujú na pánske toalety: Vo veľmi dobrej reštaurácii na úrovni, do ktorej neraz chodíme, na benzínkach, v hotelových reštauráciách, ale aj vo vlakoch. Veľmi veľa mužov si po vykonaní veľkej, ale i malej potreby, vôbec neumyje ruky. A pritom majú k dispozícii umývadlá, tečúcu teplú i studenú vodu, tekuté mydlá, papierové obrúsky na utretie rúk alebo fukáre - sušiče rúk, dokonca i také, ktoré aj dezinfikujú pokožku. Ale ruky si ani za boha neumyjú! Potom chytajú kľučky na dverách, dotýkajú sa operadiel stoličiek, ruky kladú na stoly, na ktoré sa kladie jedlo, berú do nich príbory - a jedia... 
 Nerozumiem tejto slovenskej sedliackej, zaostalej nehygienickosti, humusáctvu, špinavosti. Nerozumiem tomu, ako si niekto pred jedlom, po použití toalety - dokonca verejnej! - nevie, nedokáže umyť ruky. Pochopiteľne - chodím na pánske toalety, takže neviem, ako je to na dámskych. Ale z dobre informovaných zdrojov som počul, že ani tam to nie je iné - dokonca i oveľa horšie, pretože ženy majú aj inú potrebu, nielen vycikať sa a vykakať sa. A to si vraj neviem predstaviť, aký neporiadok, humus, dokážu mnohé ženy po sebe na ženských toaletách zanechať! O tom mi rozprávala kamarátka, ktorá si privyrábala ako upratovačka v jednej obrovskej reštaurácii s vyše dvoma stovkami miest na sedenie. 
 Je zbytočné, aby som tu vypisoval, prečo si treba umývať ruky pred jedlom a vždy po použití akejkoľvek toalety - teda záchoda. Myslím si, že to každý vie, že ho to naučili už doma, v škôlke. Ale - nie, premnohí (a premnohé) to asi nevedia. A tak sa správajú tak, ako sa správajú. Napríklad aj tak, ako ten chlapík zo začiatku tohto článku: Chlap vyšiel z pánskej toalety, vstúpil do priestoru dobrej reštaurácie, opäť sa usadil k jedlu - a jedol. Jedol pizzu. Samozrejme, ako inak, rukami. Trhal ju, trojuholníky stláčal, prehýbal a šťavnaté sústa si s chuťou pchal do úst. Neumytými, nečistými rukami - rukami po veľkej potrebe. 
 Mimochodom - mám podozrenie, že podobne po veľkej potrebe neumytými rukami mnohí anonymovia vypisújú svoje jedovaté slinty do diskusií. Ten hovnový zápach z ich klávesníc je poriadne cítiť, aj z veľkých diaľok. Ale to už je iná téma, na iný článok. 
  K napísaniu tejto poznámky ma inšpiroval článok na webe SME --- link. 
 

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu