reklama

Rišo už pozýva "na pivečko"

• Dnes, v nedeľu 10. februára t. r., som dostal nečakaný a nevyžiadaný e-mail s pozvaním na pivečko. Keby e-mail nebol obyčajnou a nenápadnou vtierkou, nevenujem sa mu. •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

 Obsah e-mailu ma najskôr obstojne rozčúlil a rozrušil, potom rozosmial. Nevyžiadaný e-mail totiž z viacerých osobných uhlov pohľadu považujem za obyčajné vtieranie sa do priazne (potenciálnych) voličov. Prečo? Vysvetlím. Najskôr celé znenie e-mailu. 
 Milí priatelia,
všeličo sme spolu už riešili, obracali ste sa na mňa s rôznymi otázkami, podnetmi, radami aj upozorneniami. Vážim si vašu dôveru a to, že sa politickým záležitostiam len neprizeráte, ale ste ochotní ma s nimi aj kontaktovať a povedať svoj názor.
Parlamentné voľby sú tu čoskoro a chcem, aby sme na ne boli všetci čo najlepšie pripravení. Bude to boj o budúcnosť našej krajiny, a do tohto boja som sa rozhodol vložiť všetko.
Do volieb prejdem Slovensko niekoľkokrát a zastavím sa všade, kde sa nájdu ľudia ako vy. Na prvé "kolečko" vyrážam už na budúci týždeň a týmto vás, v rámci prípravy na kampaň, pozývam na pivečko v jednom z doleuvedených dvanástich miest.
Nemusíte sa nikam prihlasovať, len príďte na príjemný pokec o tom, ako plánujeme spraviť Slovensko lepším a ako sa nám to môže naozaj podariť. A ak poznáte niekoho vo svojom okolí, kto je náš sympatizant a chcel by sa zapojiť, vezmite ho so sebou.
Stretnutí bude dvanásť, vždy o 19:00, a to v týchto mestách a podnikoch:
 (nasleduje zoznam dvanástich slovenských miest s dátumami stretnutí)
 Teším sa na stretnutie s vami.
 Rišo Sulík

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
• Richard Sulík na plese, 7. 2. 2011 - ako Superman s vypchatým rozkrokom. •
• Richard Sulík na plese, 7. 2. 2011 - ako Superman s vypchatým rozkrokom. • (zdroj: • Zdroj: fab, Nový Čas - www.cas.sk •)

Prečo ma e-mail nahneval? Začalo sa to hneď oslovením. Nikdy som totiž nebol, nie som a ani nebudem - nechcem byť priateľom Richarda Sulíka. On nie je žiadny môj priateľ - ja nie som žiadny jeho priateľ. Na tom sa nič ne(z)mení. Neviem ako R. Sulík, ale ja považujem priateľstvo za formu výnimočného vzťahu - či už medzi mužom a ženou, medzi mužom a mužom, medzi ženou a ženou alebo medzi ženou a mužom. Možno som "staromódny" - ale je to tak. Aj rôzne články, napríklad i na webe SME blog, v ktorých ktokoľvek čitateľov, čitateľky hneď na začiatku oslovuje "Priatelia," alebo "Milí priatelia" sa mi akosi, mierne povedané, hneď od začiatku protivia a ani ich preto nečítam. Mám niekoľko dobrých, vzácnych priateľov i priateliek - naše priateľstvá vznikli veľmi dávno, pred mnohými desaťročiami, niektoré ešte na základnej škole --- a pretrvávajú dodnes. Len jedno z nich akosi časom ochablo, ale verím, že ho skoro obnovíme; je to priateľstvo s jedným mojím kolegom. O to ale teraz nejde. Oslovenie zo strany R. Sulíka Milí priatelia považujem za ukážku flagrantnej devalvácie slova 'priateľ.' Priznám sa, štve ma to, že slovo 'priateľ,' 'priateľka' je v ostatných rokoch sprofanované a tým pádom nesie na sebe nános neúprimnosti, stalo sa len akýmsi tenkým pozlátkom, ktoré má vzbudiť akože dôveru, záujem, má byť symbolom úprimnosti, nefalšovaného vzťahu. Lenže priateľstvá sa nerodia len tak - z ničoho nič, doslova "raz za uhorský rok" pri predvolebnom pohári "pivečka." Čo je ale najdôležitejšie - ja o žiadne priateľstvo s Richardom Sulíkom nestojím. Ani o jeho "pivečko." Tu by som mohol skončiť, ale ešte neskončím. 
E-mail, ktorý som dostal - a verím, že nie som na Slovensku jediný - bol odoslaný z adresy Richarda Sulíka, verejne dostupnej na webstránke strany Sloboda a Solidarita: <richard@sulik.sk>. Ako sa moja e-mailová adresa dostala do adresára R. Sulíka? Jednoducho. V roku 2018 som, spolu s ďalšími piatimi kandidátmi a jednou kandidátkou, kandidoval do mestského zastupiteľstva v meste, kde žijeme. Kandidovali sme spoločne ako nezávislí kandidáti a kandidátka s podporou strany Sloboda a Solidarita a hnutia Obyčajní Ľudia a Nezávislé Osobnosti. Spoločnú kandidátku podávala strana SaS. Pri vypĺňaní potrebných tlačív som, tak ako všetci, do formulárov uviedol aj svoju e-mailovú adresu; ktorá napokon nie je tajná. Najpravdepodobnejšie tak sa moja e-mailová adresa ocitla v adresári R. Sulíka. Na tom ale nie je nič zvláštne ani nelegálne. Čudné a zvláštne stále pre mňa ostáva niečo iné: Ešte oveľa, oveľa a dávnejšie pred komunálnymi voľbami 2018 som priamo R. Sulíkovi na jeho e-mailovú adresu poslal e-mail (ktorého obsah nie je pre tento článok podstatný). R. Sulíka som oslovil tak, ako si to forma a obsah e-mailu vyžadovali. Viete čo sa stalo? Nič sa nestalo. Dodnes som od R. Sulíka na môj e-mail nedostal žiadnu odpoveď. Žiadnu - to znamená, že žiadnu - ani e-mail s prázdnym textovým telesom. Ani bodku, ani čiarku. Až teraz, dnes - prišlo pozvanie "na pivečko." Pretože vtedy, pred dlhými mesiacmi, nebol R. Sulík ochotný odpísať mi na e-mail, a to ani len zo slušnosti - tak skutočne neviem, o čom by som sa s ním mal rozprávať "pri pivečku." Takže aj preto pozvanie R. Sulíka "na pivečko" nepovažujem ani za priateľské, ani za úprimné. Považujem ho len za štandardnú, navyše poriadne otrepanú a fádnu predvolebnú kampaň, v podstate doslova vyprázdnenú a o ničom. A aby som nezabudol - nie som členom strany SaS, ani ním nebudem, dokonca nie som ani členom SaS-kárskej skupiny Priateľ slobody, ani ním nebudem. Čo sa týka toho, že som v komunálnych voľbách 2018 kandidoval s podporou SaS - tak to som už "miliónkrát" oľutovaľ, ešte pred voľbami. Nevraviac o tom, že strana SaS nás, partiu kandidátov a jednej kandidátky, kandidujúcich "s podporou SaS" absolútne nijako pred komunálnymi voľbami nepodporila. Ani finančne, ani propagáciou, ani inou podporou. Jednoducho nijako. Ale to už nie je podstatné, už je dávno po komunálnych voľbách 2018. 
V kontexte Sulíkovho "priateľského" e-mailu ma ale najviac hnevá, doslova dopaľuje niečo celkom iné. Je to otvorené a potvrdené vedomie, dokonca skutočnosť, opakované poznanie, že politici (česť výnimkám, ktoré sa zmestia "do hrste") nás - voličov - považujú za akýchsi politicky názorovo nesvojprávnych, ktorí sa "vo vhodný čas" dajú doslova kúpiť: tu "za pivečko," tam "za gulášik," hentam zas "za páročky s horčicou," inde zas "za kytičku karafiátov a lacný - lascívny akože vtip" alebo "za balónik s logom politickej strany," "za cukrovú vatičku" pre deťúrence. To za čo nás, voličov, politici akože majú? S odpustením za hlupákov a za idiotov? Za tých, ktorí sa ulakomia na nejaké "pivečko," "gulášik," párok, obvädlý kvet, balónik, za prívesok na kľúče, za šiltovku a igelitku so straníckym logom, za "kávičku / čajík s koláčikom?" Ha! Tak odrazu som R. Sulíkovi "hodný toľkej pozornosti," že ma pozýva "na pivečko" - ale aby mi odpovedal na dlhé mesiace starý e-mail, tak za to mu nestojím? Ďakujem pekne, Richard Sulík, o vaše (asi len malé) "pivečko" vám nestojím, ani o (veľké) pivo. Ani keby ste mi ho chceli osobne načapovať rovno doma na záhrade. A vôbec, politici a političky - kandidáti a kandidátky, môj voličský hlas, môj voličský názor sa nedajú kúpiť za pár hltov piva, za pár lyžíc gulášu, za párok, za reklamný aušus, za rezaný karafiátik. Ja viem - pre vás sú to v podstate smiešne peniaze, ktoré chcete takto "investovať" do potenciálnych voličov, osloviť ich tým. Stačí vám ani nie tľapnúť sa, ale len šuchnúť sa po vašich poslaneckých a europoslaneckých vreckách a po sponzorských mešcoch a už si myslíte, že "všetko je vybavené, v poriadku, že je volič v hrsti." Nie, nie je. V mojom prípade určite nie. 
Možno sa teraz spýtate, čo som napokon s e-mailom od R. Sulíka spravil. Nuž, čo asi. Dve veci som spravil: 1.: e-mail som nahlásil ako spam; 2.: v jeho závere som klikol na možnosť 'vyradiť zo zoznamu,' teda z adresára R. Sulíka a strany SaS. A ak náhodou niekedy dostanem chuť na pohár piva (ktoré priveľmi neobľubujem), tak pôjdem tam, kde asi nenájdem mojich priateľov ani priateľky, ale dobrých kamarátov, aj do rozhovorov, určite. 

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu