reklama

Moja obľúbená hudba (XII.)

• Pred mesiacom som napísal, že v decembrovom dieli tohto seriálu budeme bubnovať. Bubnovať bude (aj) jedna mladá nemecká slečna. Ukončime seriál i rok cinknutím na činel. •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

  Tento článok venujem hlavne starému priateľovi Ferovi zo Žiliny - bubeníkovi.  
Bicie v hudbe mám veľmi rád (nechcem napísať, že najradšej). Obdivujem bubeníkov, ale aj bubeníčky, ich hru. Bicie sú mi blízke, príťažlivé, zaujímavé - a vlastne ani neviem prečo je tomu tak. Ale viem, že je tomu tak odjakživa. V živote som sa stretol s mnohými bubeníkmi a porozprával som sa s nimi, mnohí mi dokonca dovolili posadiť sa za ich súpravu bicích a "zabúchať si." Spomeniem aspoň zopár mien: Dušan Hájek (aj Collegium musicum, Modus), Cyril Zeleňák (aj Prúdy, Fermata), Pavol Kozma (aj Prúdy), Marek Madliak (hlavne Barbarossa), Anatoli Kohout (hlavne Katapult)... ...a Nick Mason - Pink Floyd. 
V lete 2019 uplynie tridsať rokov od chvíľ, keď som sa prvý raz v živote osobne stretol s Nickom Masonom. Na to stretnutie si spomínam jasne - ako keby sa udialo dnes predpoludním. Ale nielen preto, a nielen pre moju velikánsku fanúšikovskú náklonnosť ku skupine Pink Floyd ako prvú z mojich decembrových obľúbených skladieb uvádzam kompozíciu One Of These Days (I'm Going To Cut You Into Little Pieces) od galaktickej legendy Pink Floyd. Výkon Nicka Masona v kompozícii je radený medzi jedno z najlepších bubeníckych sól v histórii rockovej hudby. Kompozícia otvára album Meddle (1971).  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pochopiteľne, pokúšal som sa hrať na bicie. Hlavne na lýceu - mali sme kapelu, kde sa jej obsadenie stále striedalo, a ja, ako solitér, som sa občas posadil za súpravu značky Amati. Každý dobrý a poriadny hudobník potvrdí, že hra na bicie je nielen veľmi náročná, ale i mimoriadne dôležitá pre hudobný chod celej kapely. Ako absolútny amatér som nebol presným bubeníkom - a v tom bol problém. Okrem toho bol problém v škole a doma: akosi nechceli uznávať moje študijné výsledky: neboli v rytmoch klasifikácií. Preto som už nebubnoval. Spomínam si, že na bicích som celkom obstojne zvládol napríklad vtedy "letiacu" skladbu I Was Made For Lovin' You od skupiny Kiss (album Dynasty, 1979). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A sme tam, o čom píšem v perexe. Dnes vám predstavím mladú slečnu, hlavne bubeníčku, ale aj basgitaristku a hráčku na klávesové nástroje i na gitary, občas aj speváčku, a tiež skladateľku a spoluhráčku. Volá sa Sina Doering (6. máj 1999, Marburg, Nemecko).  

• Sina Doering •
• Sina Doering • (zdroj: • Foto: © Jörg Schneider, 2018. Zdroj: www.sounds-of-south.de •)

Sina sa hudobne pohybuje v štyroch základných smeroch: ako interpretka na bicích v rôznych cover-verziách známych aj menej známych rockových skladieb, ako autorka a hráčka vo vlastných projektoch, ako spoluhráčka, a napokon ako bubeníčka a perkusionistka v nemeckej skupine The Gäs. Najskôr dve cover-verzie v jej podaní. V skladbe War Pig od skupiny Black Sabbath (album Paranoid, 1970) so Sinou na gitaru hrá Rumun Andrei Cerbu - ako i v skladbe Rock And Roll od Led Zeppelin (album Led Zeppelin IV, 1972). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz niečo z autorskej tvorby a hry Siny. Skladbu Catch Me If You Can zložila Sina so svojím otcom a prvý raz ju zverejnila na YouTube 17. októbra 2014, bubnuje v nej ako štrnásťročná. Neskôr, 22. apríla 2016, Sina, ako šestnásťročná, pieseň nahrala ešte raz - už s textom, ktorý spievajú Arthur Horeanu (vpravo) a Patricia Rus (vľavo). 

K záveru si dáme dve ďalšie skladby, ktoré vznikli na základe spolupráce Siny s hudobníkmi naprieč Európou i svetom a ktoré mám veľmi rád, v obľube, páčia sa mi. Najskôr je to fenomenálna skladba The Sound Of Silence (s pôvodným názvom The Sounds Of Silence), ktorú 12. septembra 1965 na singli vydalo americké duo Paul Simon & Art Garfunkel. Video s krásnou, ikonickou skladbou Sina zverejnila 1. mája 2017 a doteraz má bezmála desať miliónov zhliadnutí. Mladá speváčka - Jadyn Rylee (14. február 2006) je z Kanady, kde stále žije. Veľmi úspešná je v podaní Siny a Jadyn aj už klasika od skupiny Metallica, skladba Nothing Else Matters (album Metallica, 1991). Ďalšou skladbou od Siny, ktorú mimoriadne obľubujem, je pokojný song s nádychom sviežeho, i keď smutného folku: Ages Of Man. Skladbu zložil a na akustickej gitare hrá Matt Williams, anglický skladateľ a folkový hudobník. Domnievam sa, že Sina práve v tejto skladbe, ktorú na XouTube zverejnila 4. mája 2018, podáva mimoriadne skvelý výkon. Skladba vyšla na kompilácii Chi • Might II., ktorú Sina vydala tohto roku. Nasleduje prierezová ukážka z nej (12:07 minút).  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver si predstavíme Sinu v rockovej skupine The Gäs - v oficiálnom videu k rezkej rockovej nahrávke Player z albumu Savage (2018). Dočítali, dopočúvali a dopozerali ste tento článok na blogu až potiaľto? Ak áno, tak danke schön.  
   Oficiálna webstránka Sina-Drums --- link. 

Mesiac má dvanásť rokov - a tento diel môjho seriálu o mojej obľúbenej hudbe má len jedenásť videoklipov. Preto na záver pridávam posledný, dvanásty - s piesňou, v ktorej sa nielen krásne bubnuje a hrá, ale sa v nej o bubnoch aj pekne spieva.  

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu