Tučný ded s červeným nosom je tu!

Autor: Martin Droppa | 22.11.2018 o 14:15 | Karma článku: 1,84 | Prečítané:  601x

Už je tu! Vyletel na mňa zo zákruty, zbesilo zatrúbil a rútil sa na svojom červenom kamióne bez emisnej kontroly a platnej estékáčky. Ešte mi drzo zamával! Ihneď som ho preskočil.

  Dovalil sa už teraz, v polovici novembra, ako keby horelo. Tučný dedo s opileckým červeným nosom, nasúkaný do neforemného červeného čohosi, v čiernych čižmách ako nejaký feldvébel, opásaný širokým opaskom - aby mu bruch nevyliezal. Na hlave neforemná vystužená papacha, jakživ neoholený, slíže sopľa vo fúzoch a pod nimi falošný úsmev komercie. Дед Mороз приближается. Santa Claus Is Coming.  Už je tu!
Zatiaľ čo ten prvý, boľševická atrapa na sánkach, u nás už upadá do zabudnutia aj so svojou červenou hviezdou, s konfetami a s rybným supom na vianočnom stole, ten druhý sa sem už takmer tridsať rokov hrnie s kamiónom naloženým presladenou hnedou žbrndou plnou éčok, kalórií, naliatou do nevratných pet-fliaš. Bŕŕŕ. Je na smiech nielen u nás, v civilizovanom kresťanskom prostredí pravých vianočných tradícií à la oblátky s medom, hriatô s oškvarkou, kapustnica, klobáska, ryba so šalátom, chlebík a víno, darčeky a driemoty pod plným bruchom. Aj inde je terčom reklamných paródií. Jedna z nich sa mi celkom páči.

Páči sa mi aj táto, metalová prerábka tradicionálu Santa Claus Is Coming To Town v podaní nórskeho metalistu Lea Moracchiolliho. Aspoň to má rytmus a nápad a drive a gitarové party nie sú hrané na plechovke od oleja ani na "sedemkolíkovej gitare." 

Jedného aby porazilo, porantalo: Tak si pekne pri práci počúvam z kanálu YouTube Echoes od Pink Floyd a zrazu bác - do toho vresk akéhosi dementného zeleného škreta, ktorý mi ide radiť, aby som si namiesto môjho slonovinovobieleho iPhone s pozadím z motívu obalu albumu The Dark Side Of The Moon od Pink Floyd na iDisplayi kúpil nejaký prvoplánový inidžový smartfón, súci akurát tak na zvolávanie krýs aby išli za hradby. Pozerám si starý film s upätými čiernobielymi tanečnicami - a do toho sa mi vrazí farebná reklama o akomsi domácom podpapučníkovi, ktorý ukája svokru tým, že umýva okno, a ešte ho aj vysáva. A silene, natvrdlo sa pri tom usmieva. Nevraviac o tom, že už sa na nás valí pochabý Black Friday (škoda, že nie trinásteho!), ktorý trvá dokonca až päť dní! Ja im dám blekfrídaja - Black Out na nich! S napätím sledujem video o tom, ako sa štartuje bombardér Consolidated B-24 Liberator a do toho mi naletí reklama na balíček nízkotučných kalorických bômb. Nikdy nepochopím, na kieho ďasa a frasa sú odličovacie vody v spoločnom balení so šminkami. Tak najskôr sa mám natrieť ako zárubňa na čičmianskej drevenici - aby som sa potom odličoval? A všetko to steká do kanalizácie a veľryba a medúza aj žralok sú z toho hore bruchom nohami. V takých okamihoch sa musím upokojiť, napríklad Láďom Mišíkom, ktorý tak pekne spieva aj o odstávke vody a o nedostatku plynu, ale aj o ranných rituáloch poriadnych, rúčich chlapíkov s hodnotami. To sú etikoterapie! To je duchovno! To je život!  

Ale - už som vycvičený. V tisícinke sekundy pred oznamom preskočiť reklamu kliknem na preskočiť reklamu - a je to vybavené. Naozaj nemám chuť a vôľu darovať im ani polovičku zo štvrťsekundy môjho času. Na druhej strane - sú reklamy, ktoré mám rád, na ktoré sa aj teším, som zvedavý s čím opäť príde Psík, Bača a Valach v rámci reklám na reťazec kúúp. Presne tak, onoho času mi frajerka (moja) zo Spiša celkom vážne tvrdila, že: "Ta to je kúúp, tak sa to vyslovuje!" Má pravdu, má to význam. Ich reklamy sú dlho radené medzi najlepšie a najpopulárnejšie u nás. Mnohé z nich sa okrídlene rozletelo a aj sa ujalo medzi ľudom. Napríklad: "Kúúpili sme všetko čo sme mali? Nie, kúúpili sme len to, čo sme nemali!"  
Sú aj celkom pekné, milé vianočné reklamy. Len tie sa u nás akosi nevedno prečo neobjavujú. Mohli by sa, veď nie sú vtieravé, hlúpe a prvoplánové. Sú celkom pozerateľné. Dve z nich som vybral. V jednej je, ako inak, veľmi obľúbený spoločenský Psíček.  

Ešte zopár dní - a už sa to začne vianočne valiť aj tu, na webe blogu SME. Začne to tu rozvoniavať medovníkmi a začne sa "boj o najlepší šalát, kapustnicu, rybu..." Už sa teším, kto-rá s čím príde; dúfam, že to budú originality, a nie margarínové náhrady so špaldovou múkou a avokádovým olejčekom. Ozaj - okná máte vyumývané? Je všade povysávané, vyleštili ste striebrné príbory a nerozbitné plast-poháre na nápoje? Budete mať živého kapra, alebo pohodlné predsmažené mrazené prsty kapitána I.? A stromček - stromček bude umelý alebo neumelý? Vianočná tabuľa bude poriadna, ako sa patrí - alebo hipster-eko-raw-bio-suv? A čo budete piť? Europivo z triapollitrového plastu, alebo burgundské červené, ročník 2016, v tmavom skle? A čo budete pozerat? Vianočnú telku alebo vanočne z okna na ne-sneh? Budete okolo stromčeka spievať roráty alebo rock 'n' rolláty? A darčeky už máte, už ste si kúpili zadovážili to, čo naozaj chcete a potrebujete, alebo vám zas stačia ponožky a vreckvky? Ale nič to - hlavne aby atmosféra, nálada neboli umelé a mrazené. Aby Vianoce boli pekné a fajn, hlavne pre detičky s očakávaniami, hlavne v kruhoch rodín, najbližších, priateľov i priateliek, milých a dobrých ľudí. Tak teda - pomaly začnime via-nocovať.  

   

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Audio Gorila, Air Danko a parížska komúna (týždeň Petra Schutza)

Marček a spol. sú už kmeňoví koaličníci.

DOMOV

Kočnerovi navrhnú sprísniť väzbu, vraj ovplyvňuje vyšetrovanie

Utajený svedok predložil dôkazy proti Kočnerovi.

PRIMÁR

Erekciu môže zachrániť pohyb. Vedci radia ako a koľko treba cvičiť

Ak muž vydrží, zmena príde do pol roka.


Už ste čítali?