reklama

Veľký deň blahoželania

• a nemci zavraždili židov / a židia zavraždili arabov / a arabi zavraždili rukojemníkov / o tom sú celé dnešné správy / prekvapí ešte niekoho / že opičiak je zmätený z toho? •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

and the germans killed the jews
and the jews killed the arabs
and the arabs killed the hostages
and that is the news
and is it any wonder
that the monkey's confused 
Roger Waters - Perfect Scene (part 1) - album Amused To Death (1992)

• Roger Waters ( *6. september 1943) •
• Roger Waters ( *6. september 1943) • (zdroj: • Foto: Tomáš Krist - MAFRA. Zdroj: www.idnes.cz •)

 George Roger Waters  (6. september 1943) - zakladateľ, skladateľ, textár, basgitarista a hudobník zo skupiny Pink Floyd - má dnes 75 rokov. Muž, ktorý svojou umeleckou tvorbou, ale aj názormi - čo na tom, že neraz veľmi kontroverznými - ovplyvnil a stále ovplyvňuje milióny ľudí na celom svete. Tak už to je, a je to tak dobre. Duch a tvorba každého umeleckého génia sú aj polarizované. Ostávajú nám len štyri možnosti: prijať to, odmietnuť to, ignorovať to alebo s tým len polemizovať. Rogera Watersa môžeme prijať - počúvať, neprijať - nepočúvať, môžeme s ním polemizovať alebo ho môžeme zľahka ignorovať. 
 Môj vzťah k Rogerovi je dlhoročný a priamy. Jeho tvorbu počúvam už vari neskutočných štyridsaťpäť rokov. Tvorbu Pink Floyd aj sólovú tvorbu Rogera. Celý Pink Floyd ma nesmierne ovplyvnil - nielen v názoroch, vo vnímaní sveta, diania, ale aj v mojich postojoch, predovšetkým antimilitantných a pacifistických. Dielo Pink Floyd ako celku, do ktorého Roger Waters zapadá, ma ovplyvnilo a ovplyvňuje aj v mojej tvorbe. Teším sa z toho vyše štyridsaťpäť rokov. Pink Floyd a aj Rogera Watersa nepovažujem "iba za hudbu" - považujem ich za ucelený komplex umenia, nerozdeliteľne tvorený hudbou, textami, grafikou a designom albumov a nahrávok, koncertnými scénickými stvárneniami, videoklipmi aj filmovými projekciami počas koncertov - až po drobnpsti, akými sú napríklad logotypy k jednotlivým albumom skupiny. Mám ich rád, Pink Floyd, so všetkým čo mi ponúkli a denne núkajú. Som im za to vďačný, pretože tvoria súčasť aj inšpiráciu môjho života, môjho ja. 
 V jednej vzácnej starej brožúrke o skupine Pink Floyd, ktorá vyšla ako samizdat pred rokom 1985 v náklade 500 kusov pre celé Československo, som si kedysi rukou, atramentovým perom vpísal: Pink Floyd - umenie k môjmu vnútru.  Stále to platí. 
 Ďakujem Vám, Roger, za všetko to fajn, dobré, ale aj neraz ťaživé, čím ste ma obohatili, obdarili a obdarúvate. K Vašim krásnym narodeninám Vám prajem všetko najlepšie - veľa zdravia, tvorivosti i triezvosti v úsudkoch, veľa úspechov a radosti z tohto sveta.
Váš fanúšik Martin. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

  Môj súvisiaci článok o Rogerovi Watersovi - link. 
  Autor je členom oficiálneho fanklubu skupiny Pink FloydPink Floyd Fanklub CZ - link. 

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu