reklama

jedna báseň

• • •  šesťdesiat3  • • •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

60tri
je to presne tak
ako som chcel:
naopak

sedel som v byte bez stien
s výhľadom na Rieku bez brehov
na Čas padajúci nahor
do Oblakov

More je plytké a teplé
tie temné vlny vo Vetre
občas vyplavia na breh mušľu
s veľkou ružovou Perlou Poznania 
uviazne v iskrivom jantárovom piesku
ako keď orechy voľným pádom opustia liesku
pre radosť Psa detí a Starca & vtákov

teraz v Jeseni
večná Jabloň na dvore pod oknom
svieti šťavami
hrá s jabĺčkami presný golf
zimné plody padajú do jamiek
z prevrátených krtincov

sedím v plnom byte bez stien
s výhľadom na brehy bez Rieky
na Oblaky letiace nahor
k dávnym pasienkom oviec a koní
kde tieň kravského zvonca stále zvoní

toľko toho dnes už viem
toľko som počul a videl tých Stien
a predsa je mi ich stále tak málo
to málo sa mi ešte viac máli
Albatros zvuku v hĺbke nad hlavou
koralové jaskyne objavov
tmavá ružová & svetlofialová
záblesk
blesk
lahodný zvuk Hromu

Čas mi tu večne visí
v drevenej búdke ako v skrini
oblek zo šesťdesiatich kvetín čísi
pri Stene zo zvukov
a predstáv
Júlia plače a sníva
sen plný nepokoja
o dvoch zapadajúcich Slnkách
v spätnom zrkadle
jeho ferrari
žiari Diamant

Čas mi tu stále visí
počíta Peniaze
plaví sa po Nebi
na ľahkom úzkom člne
nekonečnou Riekou
blázon Čas leží v smaragdovej tráve
venček z púpav a sedmikrások v hlave
Čas pravidelne vyskakuje z drevenej búdky
a chytá muchy sekúnd
ako Dravec ktorý ťa požiera
do Smrti od Narodenia

dýcham vdychujem vzduch
pretože Čas spieva
o tom aby som mal záujem

a pritom:
všetko je naopak
presne tak
ako som chcel
teraz to už viem
 (1. september 2018)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
• vesmírna sonda voyager •
• vesmírna sonda voyager • (zdroj: • záber z filmu the farthest (réžia emer reynolds, 2017, írsko) •)




 

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu