reklama

Verím predsedovi NR SR Andrejovi Dankovi

• Predseda NR SR Andrej Danko tvrdí, že cudzie listy nečíta a ani neotvára. Úprimne mu verím a dodávam, že predseda parlamentu asi neotvára a nečíta ani korešpondenciu ktorá je určená priamo jemu, na jeho meno. •

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Svoje tvrdenie z perexu článku môžem ľahko dokázať osobnou skúsenosťou. Osobné skúsenosti sú tie najlepšie. Aj v prípade (ne)komunikácie politikov s obyčajnými občanmi.

Možno si spomeniete, ale v januári tohto roku som na svojom blogu zverejnil článok Energie hnevu ale aj zúfalstva, v ktorom som reflektoval na situáciu okolo avizovaných obrovských zvýšení zálohových platieb za elektrickú energiu, plyn či za vodné a stočné. Článok bol zverejnený aj na titulnej stránke internetového vydania SME. V úvode článku som avizoval, že ho pošlem premiérovi, predsedovi parlamentu a aj prezidentovi. Tak sa stalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napísal som podľa mňa slušný a decentný e-mail, ku ktorému som text článku pripojil a pripojil som aj link naň. E-mail som odoslal priamo na e-mailovú adresu Andreja Danka (andrej_danko@nrsr.sk), na adresu premiéra Roberta Fica (premier@vlada.gov.sk a na info@vlada.gov.sk) a tiež na e-mailovú adresu media@prezident.gov.sk s vierou, že e-mail a článok sa dostanú aj na stôl prezidenta SR Andreja Kisku. Adresy boli správne, môj e-mail sa ani z jednej z nich nevrátil. Ostalo už len čakať na odpovede. (Ne)čakám dodnes.

Pre lepšiu ilustráciu a hlavne aby ste, vážené čitateľky a vážení čitatelia, mohli dobre posúdiť obsah môjho e-mailu, dovoľujem si vložiť sem jeho text: 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vážený pán Doc., JUDr. Robert Fico, CSc., predseda Vlády Slovenskej republiky, v prílohe Vám posielam text môjho článku, ktorý bol zverejnený na webstránke SMEblog, a v ktorom reflektujem na závažné udalosti ostatných dní, ktorými sú zdražovania a zvyšovania platieb a zálohových platieb za energie (elektrina a plyn) a za vodné a stočné. Článok si Vám dovoľujem poslať z dvoch hlavných dôvodov: Tým prvým je môj verejný prísľub v perexe článku, kde píśem, že text Vám, pán premiér, pošlem. Druhým, oveľa závažnejším, je objektívna skutočnosť, že situácia, ktorá okolo cien energií a vodného - stočného nastala, je predovšetkým pre slovenské domácnosti finančne neúmerná. Dopad zdražovania pocítia hlavne domácnosti, v ktorých bývajú starobní dôchodcovia, osamelo žijúci ľudia, invalidní dôchodcovia či nízkopríjmové rodiny. Domnievam sa ale, pán premiér, že tieto skutočnosti sú Vám dostatočne známe. Ako v článku okrem iného píšem, slovenské domácnosti šetria energiami, alebo sa o to aspoň snažia. V tomto kontexte je absurdné a absolútne kontraproduktívne a aj nezmyselné, aby tie domácnosti, ktoré s energiami a vodou hospodária rozumne, s rozvahou a šetrne, náhle, bez predbežného varovania, mali platiť za energie a vodné - stočné násobne viac ako doteraz. Vážený pán premiér, obraciam sa na Vás ako na mimoriadne vplyvnú autoritu v slovenskej politike a v spoločnosti s jednoduchou prosbou: prečítajte si, prosím, môj článok a vari aj na základe poznatkov z neho spravte všetko pre to, aby ceny elektriny, zemného plynu aj vodného a stočného hlavne pre domácnosti v tomto a v ďalších rokoch nerástli a aby, ak je to možné, ostali na úrovniach rokov minulých. Nepochybujem o tom, že ste mimoriadne sociálne cítiaci človek a politik, preto si myslím, že využijete všetky možnosti, ktoré máte, aby slovenské domácnosti nedoplácali na zdražovanie energií a vodného - stočného. Súčasne sa domnievam, vážený pán premiér, že v rámci sociálnej politiky súčasnej slovenskej vlády by stálo za úvahu, aby vybraným skupinám obyvateľstva (napr. starobným dôchodcom, osobám ťažko zdravotne postihnutým, osobám žijúcim na hranici sociálneho minima a pod.) bolo zákonnou normou umožnené uplatňovať si zľavy zo zálohových platieb za energie a vodné - stočné. Vážený pán premiér, ďakujem Vám za Váš vzácny čas, ktorý ste venovali tomuto môjmu e-mailu a môjmu článku v jeho prílohe. Budem rád, keď od Vás dostanem spätnú väzbu. S úctou a s prianím všetkého dobrého... (nasledovalo moje meno, priezvisko a poštová adresa; teleso e-mailu malo primeranú a vyžadovanú grafickú úpravu)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V súvislosti s udalosťami ostatných dní okolo predsedu NR SR Andreja Danka a okolo poslaneckej pošty je dôležité vedieť, opakujem, že môj e-mail aj s článkom dostal do svojej elektronickej pošty aj Andrej Danko. Vyvrcholenie tohto príbehu sa dá zhrnút do jednej vety:

Do dnešného dňa som na môj e-mail nedostal žiadnu odpoveď: ani od pána Andreja Danka, ani od pána Roberta Fica a ani z prezidentskej kancelárie.

Andrej Danko - muž ktorý nečíta cudzie listy, ale zato ani neodpovedá na občiansku korešpondenciu jemu osobne adresovanú.
Andrej Danko - muž ktorý nečíta cudzie listy, ale zato ani neodpovedá na občiansku korešpondenciu jemu osobne adresovanú. (zdroj: Foto: SITA / AP)

Mohol by som to všetko hodiť ďaleko za hlavu (a v podstate to aj za hlavu zahadzujem), keby nebolo jedného maličkého "keby." Kedysi som bol chlapec a ako chlapec som chodieval s otcom do mesta. Otec mi vtedy povedal: "Všímaj si, komu sa pozdravím. Ty toho človeka nepoznáš, ale ja ho poznám, a preto sa mu pozdrav aj ty. Tak sa to patrí. Ak sa ale niekomu pozdravíš a on ti opakovane na pozdrav neodpovie, tak to znamená, že nie je dobre vychovaný a takého človeka už viac nezdrav a nevšímaj si ho." Slov môjho otca sa snažím držať. Snažím sa byť aj priamy a súčasne slušný, samozrejme v priestore istých hraníc. Po celej "listovej afére" predsedu nášho parlamentu si nerobím žiadne ilúzie o tom, že tomuto človeku záleží na tom akú má o neho mienku obyčajný občan - dokonca volič. Páni Fico a Danko na môj e-mail neodpovedali. Veď nemuseli priamo oni - majú dosť asistentov, sekretárok a sekretárov, "styčných dôstojníkov" pre kontakt s verejnosťou a podobne. Mohli odpovedať za nich. Ale neodpovedali. Neodpovedal nikto. Súčasne si myslím, že sa môj e-mail nedostal na stôl prezidenta Slovenskej republiky, pretože nešiel priamo na jeho adresu. Páni Fico a Danko ale môj e-mail dostali priamo do ich pracovných schránok. Neodpovedali, a to je pre mňa jasný signál, že im nezáleží na tom čo si kto o nich myslí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riešenie celej situácie je z môjho pohľadu veľmi jednoduché: Nikdy a v žiadnom prípade nebudem voliť SNS a Andreja Danka, ani Smer - SD a Roberta Fica. Čo sa týka voľby prezidenta - tak to sa ešte uvidí. Možno si poviete, že je to všetko maličkosť. Podľa mňa a pre mňa nie. Myslím si totiž, že ak sa na niekoho slušne obrátim - či už ústne alebo písomne - mal by primerane tomu odpovedať. Ak neodpovedá, znamená to, že tým, ktorý sa na neho obracia, jednoducho pohŕda a "nestojí mu ani za reč." Nie všetci sú ale na takéto spôsoby správania sa zvyknutí - hlavne nie u politikov, ktorí súc platení z daní občanov mali by mať v sebe aspoň primeranú hladinu slušnosti.

Takže je to všetko číro jednoduché: Vy, páni Fico a Danko, ste neodpovedali na môj e-mail - a ja zas v žiadnom prípade neodovzdám hlas ani Vám, ani Vašim stranám. Nikdy.

Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu