reklama

Môj pohľad na Zuzanu Smatanovú

Nedávno Robert Buček st., kolega bloger na SME, zverejnil rozhovor so speváčkou Zuzanou Smatanovou. Bolo to 9. septembra 2016, keď Zuzana koncertovala na oslách 700. výročia prvej písomnej zmienky o založení Liptovského Hrádku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Priznám sa, nepatrím medzi ktovieakých priaznivcov a nadšencov súčasného slovenského popu, presnejšie odvšadiaľ sa valiaceho mainstreamu, ale čo - to už znesiem (myslím to v dobrom slova zmysle). Čo sa týka slovenskej hudobnej scény - som "odchovaný" na Prúdoch a Pavlovi Hammelovi, Collegiu Musicu, Fermáte, "prastarom" Mirovi Žbirkovi a Moduse. Tie pesničky poznám, poznám ich texty a nemám problém po niektorej z nich, alebo aj po celom albume, siahnuť a vypočuť si to - keď mám náladu a "príde to na mňa." Ale - ako riekol klasik - niekedy, žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu, slovenská populárna hudba sa pre mňa skončila, doznela, kdesi na pomedzí rokov osemdesiatych a deväťdesiatych minulého storočia. Dnešná naša hudobná tvorba mi jednoducho nechýba, nevyhľadávam ju a ani ma to neláka - ísť napríklad na nejaký koncert. A ak, tak skôr na koncerty málo známych skupín, ktorých skladby nielenže bežne, ale vôbec z našich rádií (napriek kvótam) neznejú. Medzi také kapely patrí napríklad banskobystrická skupina Peacock Ball (video).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale nie o tom som chcel... Chcel som vám priblížiť môj pohľad na Zuzanu Smatanovú - presnejšie na jeden z jej koncertov, o ktorom píšem v perexe článku. V neskorý podvečer toho dňa som sa vybral na liptovskohrádocké oslavy s cieľom napchať sa pečenou klobásou a dať si pár pohárikov medoviny alebo pohár vína na liptovskohrádockom hrade. Ako sa vraví - už z diaľky ma vítali nepreberné davy hlavne mladých ľudí, ktorí mierili na priestranstvo pod Skalkou, kde sa zvyčajne rôzne liptovskohrádocké "open air" podujatia konajú. Z pódia už znela hudba a spev. Predral som sa pomedzi ľudí dopredu a (priznám sa), celkom očarený dobrým zvukom dostal som sa až pod pódium, kde som mohol nerušene fotografovať. Výber z fotografií, ktorý vám teraz ponúkam, je mojím pohľadom na Zuzanu Smatanovú :-) .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som ale nebol skúpy na slovo, musím napísať, že Zuzana Smatanová "to na pódiu vie." Celý koncert ťahala s minimálnymi prestávkami medzi pesničkami, malo to atmosféru, spád aj dynamiku. Profesionalita. Prirodzene komunikovala s publikom, ktoré bolo zakrátko "rozpálené dobiela." Veľkú úlohu v dobrej atmosfére koncertu zohrávala jej sprievodná skupina. Ocenil som nielen to, že speváčke bolo rozumieť (dobrá práca zvukárov), ale aj jej pohybové nadanie - či už spievala len s mikrofónom v ruke, alebo aj s gitarou. Bolo počuť aj vidieť, že Zuzanu to "baví." Nuž - nebol to zlý koncert; aj som pri ňom zabudol na tú pečenú klobásku a medovinu :-) . 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

___________

Správna odpoveď na moju fotohádanku z predchádzajúceho článku: Na fotografii je detail modelu stíhačky Supermarine Spitfire Mk 21 s motorom Griffon, prípadne Supermarine Spitfire Mk XIV s motorom Griffon. Súťažiaci s nickom rpg vyhráva prvú cenu:

prelet Spitfairu tesne nad hlavou :-) .

*** *** Zuzana Smatanová (Foto 8-krát Martin Droppa) *** ***

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Martin Droppa

Martin Droppa

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  816
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Novinár, reportér, fotoreportér s viac než 35-ročnou praxou: Liptov, SME, Hospodárske noviny, Formát, .týždeň; prevažne "na voľnej nohe." Mám rád literatúru, film, umenie, hudbu, prírodu, históriu II. svetovej vojny, objavovanie, Francúzsko, Poľsko a Sever. Som veľmi veľkým fanúšikom skupinyPink Floyd --- link.Na SMEblog blogujem od 2. 9. 2016.Žijem v Liptove.Kontakt: droppa.martin zavináč gmail.comMôj blog na webe Denníka N:Martin Droppa - Blog N --- link.Nájdete ma i v sieti Facebook:Martin Droppa --- link.Autor mojej profilovej fotografie:© Foto: Matúš Mydliar. Zoznam autorových rubrík:  fotografie ~ reportáž, žánrovéfilmy a kinematografiahudbafotografienezaradenévýtvarné umenieliteratúrasúkromnémoja poézianovinárske žánremoja próza

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu